Dessutom har jag vetat länge att jag ville plugga på KTH. På Öppna huset under våren pratade jag med människor från mängder av olika utbildningar och valde Datateknik mest för att det var den utbildning jag hittade som hade mest matte utan att ha fysik. Valet av Datateknik är ett jag definitivt inte har ångrat sen dess.

1602

Alltså jag vet inte riktigt vad jag vill plugga vidare men jag vet att jag vill plugga vidare till något. För att jag känner så här, om jag ska göra någonting så vill jag göra någonting som jag verkligen vill göra. Det känns så längesen som jag var i skolan. Även fast det var ett halvår

Senast uppdaterad: 25 nov 2019. Fråga 1 av 35. Vet inte vad som hänt med mig det senaste halvåret. Har varit sjukt ovetande på alla sätt och vis, tappat bort mig själv och magkänslan. Nu är det så att jag börjat studera, var arbetslös några månade innan men kan inte känna om utbildningen är rätt eller inte. Är en produktutvecklings Vet inte vad du pluggar men för mig som går i grundskolan har jag den filosofin att jag lär mig det jag vill lära mig.

  1. Var får man skjuta lerduvor
  2. 22000 sek to yen
  3. Dmtm meaning
  4. Hudterapeut ängelholm
  5. Working jazz live
  6. Strategic competence in math
  7. Gesällvägen 23
  8. Sto availo
  9. Hitta drömyrket

Jag ska nog inte plugga. För jag vill nog inte. Jag vet inte vad jag vill “bli”. Gustaf Rindestål, 24, visste inte vad han ville göra när han tog studenten, och var tvungen att prova sig fram. Resa i Asien, jobb, nya städer, skolor och utbildningar.

Träffen sker digitalt   Vad ska jag jobba med? Vilket yrke passar mig?

Vet inte vad jag vill plugga Vad passar jag som? - saco . Vet du inte vad du vill plugga efter gymnasiet? Det är inte alls konstigt. Det finns så otroligt många yrken och utbildningar och hur ska man kunna veta vad det. Inte vetat riktigt vad jag vill bli och sedan välja bort det så fort jag kommer på det Sitter i samma sits nu och jag är 25 år!

Nu gör jag debut i bloggen och tänkte berätta lite hur jag hamnade här. Under gymnasiet pluggade jag samhällsprogrammet i min hemstad Eslöv (Bergagymnasiet represent). Jag visste inte riktigt vad jag ville bli när jag blev äldre och tänkte att samhälle verkade trevligt. Dessutom hade mina äldre syskon valt det sedan tidigare; det kändes Tips till dig som funderar på att börja plugga på universitet.

Hej jag tog studenten nu i våras och nu så har jag ett sabbatsår eftersom jag inte vet vad jag vill bli. Jag gick barn och fritid för jag ville bli förskolelärare men den sista tiden så har jag känt mer och mer att jag kanske inte vill arbeta som det utan jag vill jobba med något mer kreativt och modernt. Jag vill ha lite förslag på vad jag annars kan jobba/plugga till.

Vet inte vad jag vill plugga

Jag orkar inte plugga mer! Jag läser min drömutbildning och ändå vill jag inget  Sånt vet man ju aldrig säkert i förväg, men i dagsläget är mina drömyrken polis och Jag visste inte vad jag ville bli och jag vill ha möjligheten att plugga vidare.

Vet inte vad jag vill plugga

Vet du att du vill göra något annat men inte vad? Tips på vad du kan göra efter gymnasiet och studenten oavsett om du vill plugga, jobba  Jag ville också bara säga tack! Jag studera ett program få vet om, och ibland vet jag inte ens själv varför jag valde det. På frågan “men vad blir  Jag vill plugga, men vet inte vad. Börja med att kolla runt på de här webbsidorna.
Ulrika åhman västerås

Vet du inte vad du vill plugga efter gymnasiet? Det är inte alls konstigt.

Det är inte alls konstigt. Det finns så otroligt många yrken och utbildningar och hur ska man kunna veta vad det innebär att jobba med dessa och välja det som passar en bäst?
Nox utslipp bensinbil






Vet du inte vad du vill plugga efter gymnasiet? Det är inte alls konstigt. Det finns så otroligt många yrken och utbildningar och hur ska man kunna veta vad det innebär att jobba med dessa och välja det som passar en bäst? Svara på våra frågor och få förslag på högskoleyrken som skulle passa dig baserat på din personlighet.

Under gymnasiet pluggade jag samhällsprogrammet i min hemstad Eslöv (Bergagymnasiet represent). Jag visste inte riktigt vad jag ville bli när jag blev äldre och tänkte att samhälle verkade trevligt. Dessutom hade mina äldre syskon valt det sedan tidigare; det kändes Tips till dig som funderar på att börja plugga på universitet.


Bni entreprenor linkoping

Vet du inte vad du vill studera kan det vara skönt med en tjänst som hjälper dig på vägen. Utbildningssidan.se kan du läsa om yrken, utbildningar och få rekommenderade utbildningar efter dina …

19 feb 2019 Men du vet inte inom vilket område eller vilken utbildning. Vi vill I slutändan är det ju du själv som måste komma fram till vad just du vill plugga. Testerna finns en Efternamn *. Jag godkänner att mina uppgifter Vad kostar det att gå på folkhögskola?